Gyakran, még a webes szakmában jártas emberek számára is problémás kérdés, egy-egy portál elindítása előtt, hogy az ötlet mennyire lehet üzletileg megtérülő.
“Mennyi pénzt kereshetünk majd vele, mennyit is ér napi 10.000 látogató?”
Sokan gondolják úgy, egy weboldal egyedüli értékmérője a látogatottság és a PI, ami több okból is téves elgondolás.
Rabbit egy érdekes cikksorozatba kezdett, amiben az ügynökségi munkában szerzett tapasztalatai révén leírja: hogyan lehet hirdetési felületeket értékesíteni kisebb weboldalakon (kisebb: napi párszázas látogatottságnál azért többről van szó), mik az esélyek és a feltételek, ha bekopogtatunk egy sales house-hoz.
Hasznos forgalmi statisztikák Wikipediaról, ha kiváncsiak vagyunk egyes témák népszerőségére, keresettségére, olvasottságára:
(megnézhetjük milyen látogatottsága van kompetetív kulcsszavakra Google első három helyezettben lévő Wikipedia oldalaknak pl. )
Konrádnál találtam a hírt, hogy a Klikkmania és az Arcus révén végre kicsit részletesebb képet kaphatunk, a keresőmarketing hirdetések körülbelüli árairól, 2007-es év és 2008 első negyedév statisztikái alapján a hazai keresőmarketing piacon.
“A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása.
Egyáltalán miért mit lehet elvárniősz
Melyek az eredményesség legfontosabb mérőszámai (és mi az ami csak “parasztvakítás”).” – így fogalmazta meg kérdését egy hozzászóló a Miről szeretnél olvasni? című bejegyzésben.
Nézzük akkor hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni keresőoptimalizálás, keresőmarketing (ppc hirdetések konkrétan ebben a cikkben) megbízások esetén.
Az Advertising Age jóvoltából szépen szerkesztett pdf fájlban – searchfactpack2007.pdf – olvashatunk érdekes 2007-es keresőmarketing statisztikákat – főként az egyesült államok piacáról -, valamint előrejelzéseket az elkövetkezendő évekre. A statisztikák jelentős része 2007 szeptemberében, 4 hetes időszak alatt mért adatokból készült.
Készült egy tanulmány, amely az AOL kereső 1 hetes statisztikáiból, 20 kategóriába rendezte a felhasználók kereséseinek jellegét, majd rangsorolta előfordulásuk szerint. Nekem – ugyan épp’ azt említettem az előző cikkemben, hogy gyakori a domain névre keresés – mégis az URL 6.78%-os aránya a legmeglepőbb. Adult tartalmak keresési gyakoriságával vetekszik az előfordulási aránya. Az utazással kapcsolatos keresések alacsony aránya is meglepett, a többihez viszonyítva.
- Other 15.69%
- Entertainment 12.60%
- Shopping 10.21%
- Porn 7.19%
- URL 6.78%
- Research 6.77%
- Misspellings 6.53%
- Places 6.13%
- Business 6.07%
- Health 5.99%
- News&Society 5.85%
- Computing 5.38%
- Orgs&Inst 4.46%
- Home&Garden 3.82%
- Autos 3.46%
- Sports 3.30%
- Travel 3.09%
- Games 2.38%
- Personal Fin 1.63%
- Holidays 1.63%
Remek tanulmányt tett közé a MarketingExperiments, landing page-ek tartalmának optimalizálásáról.
Több Google Adsense account tulajdonos kapott a napokban levelet az Adsense teamtől, hogy felfüggesztik accountját június elsejétől.
Indoklásként azt írták a tulajdonosoknak, hogy egy nem elfogadható, nem fenntartható üzleti modell keretein belül futtatják oldalaikat, ahol az elsődleges cél nem a tartalom szolgáltatás, hanem célzott bevételek szerzése Adsense programból. Angolul az ilyen oldalakat MFA azaz made for adsense nevezik, adsense bevételek generálására készített oldalaknak minősítve. Másik gyűjtőnevük az arbitrage, amikor különböző spekulációkkal olcsóbban szereznek megvásárolt kattintásokat (akár az Adwords programon belül) mint amilyen értéket generál kimenetként az Adsense a kattintásokért.
A téma a webmasterworld fórumán követhető angol nyelven.
A Google egy komolyabb hosszú fejlesztési szakasz utáni változáson esett át a napokban, kihasználva azon elemeket amelyekben konkurenciája kevésbé fejlett, mostantól az összes keresési szolgáltatását egy univerzális találati listában fogja megjeleníteni, legyen az akár kép, hír, térkép, blog, video találat, a keresésnek megfelelően relevancia alapján rendezi a találatokat.