A tinédzserek online vásárlási szokásai

Vértes Judit, 2011. február 27. 20:07

A tinédzserek vásárlási szokásairól beszél Catherine Moellering, a TOBE divathálózat termelési igazgatóhelyettese, a Tobe Report szerkesztője egy az eMarketer oldalán adott interjúban.

Mint elmondta, a tizenévesek számára az online vásárlás elsősorban szórakozás, és leginkább a kortársaikon keresztül lehet hatni rájuk, illetve ha hagyják, hogy ők maguk is beleszóljanak, elmondják a véleményüket a divatról.

A tinédzserek számára nagyon meghatározó a népszerűség. Nyomon követik, hogy kedvenc sztáruk, énekesük hogyan öltözködik, mit csinál. Ezen kívül rendkívül meghatározó számukra a kortárs csoport. Azokon az oldalakon, ahol elolvashatja kortársai véleményét az adott termékekről, és ő maga is beszámolhat élményeiről, szívesebben vásárol. Fontos, hogy élmény legyen számára a vásárlás, hiszen a fiatalok számára az internet elsősorban szórakozás, mint tudatos vásárlást segítő információforrás. Az elkötelezettség erősíthető, ha az oldalon a termékek mellett különböző divattal kapcsolatos tanácsok is olvashatók, például smink tanácsadás, vagy arról, hogyan viselhetünk nyáron csizmát, télen rövidnadrágot.  A tinédzser öltözködésében is próbálja megtalálni saját egyéniségét, ezért amellett, hogy a sztárok és kortársai nagy hatással vannak rá, engedni kell, hogy ő maga is kreálhasson divatot, elmondhassa gondolatait, ötleteit, ezt megoszthassa másokkal, mert mindennél fontosabb számára a visszajelzés.

Azoknak az oldalaknak, akik ezt a korosztályt célozzák meg, fontos tisztában lenniük a fiatalok elsődleges igényével: azt várják az online boltoktól, hogy „elbűvölje” őket – mondta Catherine Moellering. A párbeszédek mellett persze a kuponok és akciók is erősítik a tizenévesek elkötelezettségét az adott cég termékei iránt.

Kulcsszavak: trend

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Aranyat nyert a Viasat History

2024. június 5-én Amszterdamban hirdették ki a GEMA Awards nyerteseit. A versenyzők között, többek mellett számos Netflix, Warner Bros., Sky Creative videószpot is helyet kapott, azonban a legjobb dokumentumfilmhez készült reklámszpot kategóriában nem tudtak versenybe szállni. Bár a második helyezett egy BBC alkotás lett, az aranyérmet a Viasat World médiavállalat, Viasat History csatornájának JFK: A gyilkosság című műsorblokkjához készített reklámfilm vitte haza.

2024. június 6. 18:20

Digitális karakterekkel fejlesztenék az oktatást a Megoldások a holnapért idei győztesei

A négyhónapos sűrű és izgalmas projektidőszak után végül a budapesti Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium kétfős csapata vihette haza a Megoldások a holnapért fődíját. A Samsung az EdisonKids-dzel együttműködve immár negyedik alkalommal biztosított platformot a fiataloknak, hogy kibontakoztathassák a holnapot formáló ötleteiket. Az idei nyerteseket a jövő oktatásának témája ihlette meg: ők a digitális edukáció átformálásában, egy, a diákokhoz kapcsolt, személyes virtuális mentor megalkotásában látnak nagy lehetőséget. 

2024. június 6. 16:04

Új igazgató a Yettel Magyarország vezetésében

Június 4-től Tasnádi Iván irányítja a Yettel Magyarország kontrolling igazgatóságát.

2024. június 6. 14:33

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, és a Miskolci Egyetem.

2024. június 6. 12:55

Okospad, okoszebra, okosjátszótér az Atomvárosban

Paks városa kapcsán mindenkinek az atomerőmű jut eszébe. Pedig ha a településen jobban körbenézünk, lépten-nyomon okos megoldásokba botlunk. Persze ezek a fejlesztések korántsem öncélúak, hanem a helyiek biztonságát, kényelmét szolgálják vagy éppen arra hivatottak, hogy összehozzák a családtagokat.

2024. június 6. 11:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47