BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Keress pénzt a YouTube-on!

Posted by BizBigyó - január 27, 2007

Chad Hurley, a YouTube egyik alapítója, bejelentette a davos-i találkozón, hogy a jövőben a felhasználók is kapnak a YouTube bevételéből. Hogy hogyan történik mindez, arról nem beszélt.

Mindenesetre ez egyrészt válasz a többi erősödő videómegosztó közösségi oldal üzleti modelljére, másrészt tökéletesen illeszkedik a Google adok-kapok hirdetési rendszerébe, és a YouTube további integrációját mutatja a Google szervezeti struktúrájába.

Metacafé, akik a legtöbbet kerestek eddigDe vegyük az egyik erős konkurenst, a Metacafét (havi 500.000.000 videó letöltés): Eyal Hertzog, a Metacafe egyik alapítója a müncheni DLD konferencián elmondta, hogy kb. 3 hónapja indították el azt a programjukat, amelyben a népszerű házi készítésű videofilmeket megfizetik. Méghozzá elég jó áron:

5 USD/ CPM (ha ezerszer megnézik a videolfilmet 5 dollárt kap a készítő) üti a markát azoknak, akik elérik a minimális 20.000 letöltést. Aztán már bejelentkezésnél nézheted a házikincstár állását.

Vajon Numa-numa mennyit keresett volna? Vagy a repülő kivi madár c. rajzfilm készítője? Vagy ez a hahaha sorozat, amit több mint 8 millióan néztek meg? Reel Stunts, a jelenlegi listavezető valójában egy vállalkozás, nem egy egyszerű felhasználó: és kb. 3 hónap alatt több mint 25.000 dollárt keresett. Volt egy sor film (jelölt/ candidate)  de ebből csak egy ütött be igazán.

Ötlet pedig rengeteg van, ha csak a külföldi példákat koppintjuk le akkor is. Pl. hazai ‘sztárok’ gyerekkori felvételei összevágva – de ez csak a hazai közönséget érdekli. Akkor mondjuk rajzlifm figurák képzeletbeli gyerekkori felvételei (kicsi Shrek a bábszínházban, minilajhár a minigejzírnél, orkocskák a mászókán). Kérdés, hogy a hazai videómegosztó szájtok mikor térnek át erre az üzleti modellre…

Többet a Metacaféról itt angolul.

Hozzászólás